Какво всъщност е consent mode 2?
Consent Mode v2 е изискване от Google. Какво всъщност е това и има ли защо да се притесняваме, ако не го интегрираме в нашия уеб сайт или онлайн магазин? Моя сайт има изкачащ прозорец за бисквитки?
Много въпроси, нали? В тази публикация ще се опитаме да Ви отговорим на всички тях.
Нека започнем с малко предистория!
Google за първи път пусна Consent Mode през 2020 г., като направи това, защото трябваше да се даде възможност на собствениците на сайтове и онлайн магазини да зачитат правата на избор на потребителите си, като същевременно трябваше да се минимизират загубата на данни, които се изпращат към Analytics, Google Ads и т.н.
Сега вече изискването е от началото на месец Март 2024 г. да могат посетителите на сайта Ви да имат реален избор, дали да бъдат проследявани или не. Точно това е работата на Consent mode 2.
Разбира се, всички сме на ясно с изикването на ЕК за съгласието съгласно GDPR. В началото трябваше да уведомяваме потребителите, че събираме разни данни и ги съхраняваме на сървъри, както и използването им за целите на маркетинга. Всичко звучеше добре, но не се спазваше толкова стриктно. Дойде момента, в който явно на Google им писна от съдебни дела срещу тях и така… Ето Ви сега Consent Mode 2.
Google решиха да бъдат безкомпромисни
На 18-ти Януари тази година, от Google обявиха, че от месец Март имат намерение да прилагат по безкомпромисен начин изискването на E-Privacy на ЕС. Google не го казаха директно, но ако можем да обобщим, то би звучало по следния начин:
Ако не започнете да спазвате повеерителността на потребителите си, ние можем да прекратим събирането на данни в Google Analytics и Google Ads.
До този момент в България не се обръщаше чак толкова голямо внимание на съгласието на потребителите. Просто се слагаха едни PopUp прозорчета, които казваха, че сайта използва бисквитки. Това време вече отмина и ако наистина искате да управлявате рекламните си кампании в Google, както до този момент то трябва да изпълните изискванията на Google и да сте в съответствие с Consent mode 2.
Какви са предимствата на Consent mode 2?
Като цяло предимствата за нас – маркетинг експертите не са много, но за Вас, като бизнес те са няколко.
- Изграждате доверие в потребителите си.
- Показвате ангажираност пред Google
- Отговаряте на един от най-важните закони на ЕС
Има още предимства, но те не са целтта на публикацията. Както знаем всички, Google не са някое квартално гаражче, а компания която малко или много се издържа именно от парите Ви. Било чрез купуване, използване на продукти на компанията или чрез харчене на няколко хилядарки месечно за рекламни кампании.
Истината е, че 2024 г и точно consent mode 2 ще сложат края на бисквитките от трети страни. В последните месеци от Google започнаха масово сертифициране на платформи, които предоставят интеграция на Consent mode 2.
Как да интегрирате Consent mode 2 в сайта
Всъщност има доста подробно описание на начина на интеграция в сайта или в онлайн магазина Ви на Consent mode 2. Ако сте разработчик, можете да намерите нужната Ви информация в платформата Google Developers. Ако не сте разработчик, обърнете се към Вашата фирма, която сте ангажирали за маркетинг кампаниите Ви.
Като цяло идеята на Consent mode 2 е да се има в предвид избора на потребителя на сайта. Ако потребител е влязал в сайта Ви, то той трябва да избере вида на услугите, които желае да позволи или да забрани. Задължителното условие е да не се зареждат никакви проследяващи кодове на сайта, докато потребителя не направи своя избор. Ако потребителя откаже да бъде проследяван, то проследяващите кодове не трябва да се задействат. Ако позволи, тогава страницата трябва да се презареди и едва тогава да се активират и проследяванията.
Разбира се, Google са го измислили, как да се случват нещата с потребителите, които не се съгласяват. Да кажем, че на сайта Ви за 1 месец са влезли 100 000 потребителя, като 30% от тях са отказали да бъдат проследявани. Тогава Google като чели заобикалят малко Consent mode 2 и пак проследяват потребителя, но с по-ограничени данни за самия него. Единствените данни, които ще се придобият е държават, от която е влязал потребителя и устройството. Тук вече Google включват мощта си и и дефинират интересите на потребителя съгласно останалите 70%, които са дали съгласието си.
What do you think?
Вие можете ли да направите интеграция на Stripe за нашия магазин. Направен е с WordPress и Woocommerce от една фирма, която ни взе над 3000 лв и не могат дори да поддържат това, което те самите са направили. Искаме да предложим опция за плащане с карти? Очаквам отговор.
Здравейте Христо. Разбира се, че можем да интегрираме Stripe в WooCommerce. Напишете ни моля на Email повече информация и ще се свържем с Вас, за да започнем работа.