Нагоре

Как да създадем Facebook магазин и какви са ползите от него

Трябва да бъдете малко по – активни, за да можете да достигнете до клиентите си, но как да го направите, при положение, че нямате Онлайн магазин , а само Facebook страница. Лесно е! В следващите минути ще Ви обясним подробно, стъпка по стъпка, как да създадете и настроите Facebook магазин, както и какви са ползите от него!

Facebook магазин и как да стартираме продажби?!

Преди да започнем, нека обърнем внимание, че е препоръчително за всеки онлайн бизнес, който продава артикули да има магазин в най – голямата социална мрежа в света. Огромен плюс е, свързването на Вашия онлайн магазин с магазина Ви във Facebook. В този материал обаче, няма да разглеждаме този вариант, защото плюсовете и значението на интеграцията на Facebook магазина с Вашия Онлайн магазин са неизмерими.

Ние няма да Ви обясняваме, какво е Facebook и колко голяма аудитория има. Това го знае всяко хлапе. Ние решихме в този материал, не да Ви казваме, а да показваме с примери, как да създадете Вашата бизнес страница и Facebook магазин. Нека започнем, пък ще видим до къде ще го докараме. 😄

Създаване на Facebook страница за продажба на артикули

За пример, ще вземем една Facebook страница, която трябва да създадем за близък до нашето Студио за Уеб дизайн и Маркетинг – приятел. Започваме да създаваме страница за продажба на дрехи онлайн. За да създадете Страница във Facebook, трябва да имате Ваш личен профил в социалната мрежа.

В момента, в който пишем този материал, вариантите са 2 (два), но тъй като Facebook се променя бързо, може да има малко разминаване, но едва ли ще бъде променена логиката.

Избор на тип страница

В нашия случай трябва да изберем първата опция, тъй като ще създаваме Facebook страница за магазин, който продава дрехи. Типа страница Business or Brand е най – добрия избор за нашата цел. Facebook автоматично е задал импортери на инструменти, табове и настройки за такъв тип страници, което е добре!  Нека продължим нататък и да преминем през всички стъпки в създаването на Facebook страница и настройването на Facebook магазин. Натискайте бутона НАЧАЛО и да се изтрелваме напред!

Изберете име за страницата си, но не бързайте. Това е важно!

Избор на име за Facebook страницата

Името на страницата е толкова важно, колкото всъщност е важна и самата страница. Помислете добре и когато сте готови, го въведете. Гледайте да не бъде много дълго, както и да не е много късо. Забавно е, нали? 😄 В нашия случай избираме името на физическия магазин, на който създаваме страницата. По между другото се двоумяхме много, дали да не използваме вече добре – познато име, като марката дрехи, които се продават или да бъде името на магазина така, както е познато. В крайна сметка решихме да е с името на марката дрехи, които се продават – Jack & Jones Outlet. 

Категорията на страницата е „Облекла (бранд)“. Вече избора на категория зависи изцяло от Вашия бизнес. В нашия случай, той е продажба на дрехи. Вече сте въвели Името на страницата и Категорията и можете да натискате бутона „ПРОДЪЛЖИ“.

Следва Facebook page wizard – т.е. това означава, че Facebook Ви помага в най – важните стъпки за създаването на страницата. Помощните стъпки са за качване на корица на страницата и следващата стъпка е качване на профилна снимка на страницата. Ако сте подготвени със снимки за корицата и за профила, можете да ги качите по време на стъпките, но ако не сте… пропуснете ги. Ще ги качим в последствие.

Качване на снимка за корицатаКачване на профилна снимки

Честито! Вече имате Facebook страница!

До тук беше лесната част! 😄 Сега започваме с настройките на страницата, които са толкова много, че може да Ви отнеме 100 пъти повече време, от колкото за това, което направихме до момента. Не се отчайвайте! Ще се справим заедно. Ние ще преминем през всички стъпки до самия край. Нека разгледаме новата ни страница и да се заемем с настройките й.

Нова Facebook страница

Влезте в настройки на страницата

Настройки на страницата в Facebook

Няма да преминаваме през всяка една настройка заедно. Не че не можем, но публикацията ще стане прекалено дълга и уморителна. Идеята е, да бъде разделена на части, за да може да се запомни по лесно. Ето, какви са настройките към страницата, които трябва да разучите сами. Ако име нещо, което Ви затруднява, не се притеснявайте да пишете на нашия екип. Ще Ви съдействаме безплатно!

Настройка на Facebook магазинШаблони и раздели – Това е ключовото място за настройката на Facebook магазина. След като влезете в този таб, по дефиниция е зададен Стандартен шаблон. Трябва да го замените с Шаблон за Пазаруване. Когато го направите, вече ще имате достъп до  Вашия Facebook магазин, в който можете да започнете да качвате своите продукти.

Въпреки, че нямате Уеб сайт, след като качите продуктите си, можете да стартирате и реклами и да организирате продуктите си по категории. Да предположим, че продавате дрехи и асортимента Ви се състои от Мъжки дрехи, Дамски дрехи, Детски дрехи и т.н.

Организирайте добре магазина си, за да могат потенциалните купувачи да не се отегчават от преглеждане на продукти, които не ги интересуват.

Най – добрият начин да сте сигурни, че сте се справили добре с организацията е, да помолите Ваши приятели и познати да влязат в магазина Ви, да разгледат продуктите Ви и да Ви дадат оценка и мнение.

 

Всъщност няма нищо сложно в създаването на Facebook страница или магазин. Най – трудоемко е да ги организирате добре, за да могат клинетие Ви да не пропуснат нещо, което ги интересува. Все пак, ако имате асортимент и искате да продавате по – добре, ние Ви предлагаме чудесни решения за изработка на Онлайн магазин.

 

Табове с настройки на Facebook страница

Имаме няколко таба с настройки, като някои от тях са доста важни. Нека преминем на бързо.

Общи – Настройките в този таб определят дали страницата Ви ще се показва на всички или не, за това внимавайте с настройките.

Информация за страницата – Тук въвеждате всичко нужно за представянето на бизнеса Ви чрез страницата. Телефонен номер, Email адрес, Местоположение, Информация за бизнеса и т.н.

Роли в страницата – Чрез настройките в този таб, можете да добавяте и премахвате хора, които да управляват страницата Ви. Например – служител. Внимавайте на кого се доверявате с управлението на страницата Ви.

Instagram – Чрез този таб можете да свържете профила си в Instagram с Facebook. Препоръчително е да го направите. По този начин, ако решите да пускате реклама на бизнеса си във Facebook, тя автоматично ще се показва и в Insta.

WhatsApp – Приложението, което всекиденвно става все по – добро, но за съжаление недооценено от бизнесите. Инсталирайте си WhatsApp Business на телефона си и го свържете с тази Facebook страница. По този начин, ще се покаже на страницата Ви бутона на WhatsApp и клиентите Ви ще могат да се свържат по – бързо и по – удобно с Вашия бизнес.

Не забравяйте…! – Ние сме тук и сме готови да Ви помогнем за настройката на Вашата нова Facebook страница и то безплатно. Не го мислете много, защото конкурентите Ви не спят. Те охажват Вашите клиенти по всички възможни канали!

Нуждаете се от помощ?

Пишете ни
Ние ще помогнем!

Ние обичаме да помагаме, защото знаем как и имаме нужните умения да го направим. Не се замисляйте много! Чакаме Ви!

Author avatar
Кристина Георгиева
https://exito.bg
Нашият маркетинг експерт, който задвижва бизнеса на нашите клиенти. Изключително готина мацка, която има усет към изготвянето на стратегии и печеливши модели. Тя поддържа рекламата и бранда на част от нашите клиенти, които вече са 70+. Тя е в нашия екип от 2018 г.

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *